۲۵ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۴۲

رئیس جمهوری میانمار خواستار اتحاد مردم علیه کشتار مسلمانان شد

رئیس جمهوری میانمار خواستار اتحاد مردم علیه کشتار مسلمانان شد

در پی گسترش خشونت بودائیان علیه مسلمانان در میانمار، رئیس جمهوری اصلاح طلب این کشور خواستار اتحاد مردم علیه کشتار مسلمانان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "تین شین" امروز یکشنبه در یک کنفرانس ملی به مناسبت گرامیداشت سال جدید خواستار اتحاد مردم کشور شد.

وی در این سخنرانی که از تلویزیون پخش شد، گفت: جامعه ما با چالش های بسیاری مقابله کرده است و هم اکنون می توانیم به جامعه ای تبدیل شویم که در آن نژادها و مذاهب مختلف به صورت مسالمت آمیز با یکدیگر زندگی می کنند، درحالیکه سنت های خود را حفظ کرده و به یکدیگر احترام می گذارند.

رئیس جمهوری میانمار افزود: تلاشهای دولت برای تحقق دموکراسی در کشور با تفرقه، جنگ و بی ثباتی تضعیف شده است اما از مردم میانمار می خواهم تا با صبر، استقامت و پشتکار به ایجاد تغییرات سیاسی در کشور کمک کنند.

دامنه خشونت های فرقه ای در میانمار که از سوی بودائیان در سراسر مرکز میانمار صورت می گیرد، به بزرگترین شهر این کشور کشیده شده و بسیاری از مسلمانان شهر "سیت کوئین" آواره شده اند.

اغلب مردم میانمار بودایی بوده و حدود 5 درصد از 60 میلیون جمعیت این کشور مسلمان هستند. اقلیت های مسلمان در یانگون، ماندالای و شهرهای واقع در سراسر منطقه مرکزی میانمار که در آن سالیان سال مردمی از ادیان مختلف حضور دارند، زندگی می کنند.

کد خبر 2032146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha